مشكلات اجتماعی و اقتصادی جامعه سوییس
نوشته شده توسط : gogos

روزنامه و سایر رسانه های سوییسی اخبار متعدد معضلات اجتماعی و اقتصادی این كشور را منتشر می كنند كه برخی از آن ها كه در دوماه گذشته در رسانه های این كشور منعكس شده است چهره ای متفاوت از تبلغات رایج به دست می دهد. این كشور كه به عنوان نمادی از صلح به جهانیان معرفی شده عملا به یكی از مراكز مهم پولشویی جهانی تبدیل شده است.

**پولشویی،معضل بزرگ سویس

نشریه اینترنتی 'سیتی وایر' در مورد پولشویی سه بانك سوییس در سال های بین 2006 تا 2010 نوشت؛ در چند روز گذشته مباحث فوق باعث شد كه حتی مقامات سوییسی نیز خواستار شفاف سازی اطلاعات و بررسی بیشتر موضوع شدند، زیرا موضوع همین پنهان ماندن اطلاعات افراد به انگیزه ای برای ثروتمندان تبدیل شده است تا پول خود در این كشور سرمایه گذاری كنند و ممكن است برخی اقدامات بانك های سوییس باعث بدنامی این كشور در این زمینه شود.

به نوشته رویترز؛ در این اختلاس بزرگ نام یازده بانك سوییس ذكر شده است كه نام برخی از بانك های بزرگ و مهم سوییس همچون UBS در این فهرست قرار دارد.

روزنامه فرانسه زبان Le Temps چاپ سوییس نیز نام دیگر بانك ها را به این شرح اعلام كرد: Credit Suisse ، Basler Kantonalbank ، HSBC Julius baer, Wegelin, LLB, Neue Zurcher Bank, la banque cantonale de Zurich, Hapoalim, Leumi et

به گزارش رویترز؛ سوییس ده ها سال است كه به عنوان بهشت پول های مشكوك با سابقه تاریك محسوب می شود و این كشور از سال 1998 تلاش برای مقابله با این پول ها را آغاز كرده است. در سال 2009 دفتر مربوط به گزارش دهی پولشویی در سوییس اعلام كرد كه 896 مورد از فعالیت های مشكوك در این حوزه گزارش شده اند كه نسبت به سال قبل 5.3 درصد رشد داشته است. پلیس این كشور نیز این مقدار را بسیار بزرگ توصیف كرده است.

مسئول دفتر گزارش دهی پولشویی سوییس اعلام كرد: در سه سال گذشته، گزارش ها از فعالیت های مالی مجرمانه روند روبه افزایشی داشته است.

**تعرض جنسی علیه كودكان در سوییس گسترده است

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung در خبری با اشاره به وضعیت اجتماعی بد سوییس نوشت: بسیاری از كودكان و نوجوانان در سوییس در زندگی خود حداقل یكبار مورد تعرض جنسی و یا تماس های ناشایست قرار گرفته اند ولی فقط 5 درصد از قربانیان این تجاوز حاضر می شوند كه این موضوع را بروز داده و خواهان كمك روحی-روانی برای هضم آن شوند.

این موضوعات نتیجه تحقیقات مبسوطی ازسوی ارگان حفاظت از كودكان و نوجوانان است.

در این تحقیقات، از 6700 نوجوان بین 15 الی 17 سال سئوالات مختلفی مطرح شده است. 15درصد از این افراد سئوال شونده تاكید نموده اند كه یكبار در مدت زندگی خود برخلاف میل شان، مجبور به انجام روابط جنسی شده اند و یا تماس های ناشایستی علیه آنها صورت گرفته است.

22 درصد از دختران نوجوان سئوال شونده نیز تاكیده كرده اند كه حداقل یكبار در این مدت از زندگی خود بر خلاف میلشان مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. موضوع نگران كننده در این تحقیق آن است كه اغلب، تجاوز كنندگان به كودكان و نوجوانان از افراد آشنای پیرامون آنها بوده اند.

**سوییس در جمع كشورهای صادركننده سلاح

روزنامه DER BUND خبر داد كه سوییس در سال گذشته سلاح هائی به ارزش 873 میلیون فرانك صادر كرده كه این رقم در مقایسه با سال قبل از آن، 36 درصد افزایش نشان می دهد. بویژه صدور سلاح به امارات متحده عربی در سال گذشته افزایش داشته است و این كشور كوچك بزرگترین خریدار سلاح سوییس در سال 2011 بوده است.

سوییس در سال گذشته به 68 كشور سلاح صادر كرده كه در كنار امارات متحده عربی، آلمان با خرید سلاح هایی به ارزش 240 میلیون فرانك، ایتالیا با 57 میلیون فرانك، بلژیك با 33 میلیون فرانك و اسپانیا با 32 میلیون فرانك به ترتیب در رده های بعدی خرید سلاح در سوییس بوده اند.

57 درصد از سلاح های صادراتی سوییس در سال گذشته به اروپا، 5 درصد به آمریكا، و 37 درصد هم به آسیا بوده است. البته سوییس در سال گذشته در زمینه صدور سلاح، ركورد سال 2009 كه بالغ بر 727 میلیون فرانك بود را شكسته است.

**اطلاعات محرمانه بانك ها در اختیار آمریكا!

روزنامه فوق در خبر دیگری اعلام كرد، برخلاف رویه ای كه در بانك های سوییس مرسوم بود، بانك های این كشور به مسئولین دادگستری آمریكا پیشنهاد كرده اند كه میلیونها اطلاعات داخلی از جمله ایمیل های مشتریان آمریكائی خود را در اختیار آن قرار دهند.

براساس اخبار رادیوی آلمانی زبان سوییس، آمریكا مدتهاست كه از بانكهای سوییس خواستار ارائه اطلاعات مشتریان آمریكائی آنها شده است. ابتدا بانك یو.بی.اس. بزرگترین بانك سوییس فشارهای آمریكا احساس كرد كه اطلاعات چند هزار مشتری آمریكائی خود را به آمریكا ارائه نمود و جدیدترین نتیجه فشارهای آمریكا نیز از بین رفتن بانك وگلین یكی از قدیمی ترین بانك های خصوصی سوییس بود كه چندی قبل از صحنه برای همیشه محو شد.

ظاهرا بانك های دیگر سوییسی كه در این میان حاضر شده اند تا اطلاعات مشتریان آمریكائی خود را در اختیار آن كشور بگذارند، می خواهند از دچار شدن خود به سرنوشت بانك وگلین جلوگیری بعمل آورند.

روزنامه آلمانی زبان Berner Zeitung نیز در خبری با عنوان 'اتحادیه اروپا نیز همان امتیازات آمریكا را می خواهد' نوشت، دانمارك به عنوان رئیس ادواری اتحادیه اروپا اعلام كرده امتیازاتی كه آمریكا در زمینه مالیاتی در سوییس بدست آورده و یا آلمان و انگلیس در قراردادهای جداگانه خود با برن بدست آورده اند باید برای همه اعضای اتحادیه اروپا نیز در نظر گرفته شود. در بیانیه صادره از سوی دانماك در این زمینه تاكید شده كه سوییس باید ثابت كند كه با همه اعضای اتحادیه اروپا در زمینه مالیاتی یكسان رفتار می نماید.

**حق ازدواج خارجی ها در سوییس تایید شد

روزنامه فرانسه زبان Le Temps نوشت: بالاخره تردید به پایان رسید و دادگاه فدرال بنا به درخواست وزارت دادگستری و پلیس حكم خود را درباره ازدواج افرادی كه اقامت ندارند، اعلام نمود. با استناد به قانون جدید، یك خارجی بدون حق اقامت می تواند در سوئیس ازدواج كند، مگر اینكه ثابت شود كه این ازدواج، امری صوری است.

از نظر قضات، تاكنون ممنوعیت كامل ازدواج افراد غیرمقیم، مغایر با قانون اساسی و همچنین كنوانسیون حقوق بشر اروپایی است. مقامات مسئول و مراجع صالح موظفند كه به بررسی مورد به مورد بپردازند و در صورتی كه ثابت شود كه ازدواج صوری نیست، اجازه اقامت موقت برای برپایی مراسم صادر خواهد شد.

**10 میلیارد فرانك؛ هزینه استرس كاری در سوئیس

روزنامه فرانسه زبان Tribune de Geneve خبر داد كه استرس و اضطراب، سالانه با هزینه ای معادل 10 میلیارد فرانك به سوئیس ضرر می زند. اگرچه آمار و عدد دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما ارزیابی های موجود، رقم فوق را ارائه داده است.

به گفته مارگارت كراف رئیس بخش كار و سلامت وزارت اقتصاد، در سال 2000 آمار به دست آمده معادل 4.2 میلیارد فرانك بود. البته به گفته وی، این رقم با احتیاط باید بررسی شود، چراكه تنها به حساب هزینه های مستقیم شركت ها در رابطه با غیبت و افت بازدهی اكتفا نموده و سایر ابعاد را درنظر نگرفته است. اكنون اگر تمام هزینه ها را مدنظر قرار دهیم، عدد 10 میلیارد به نظر رقمی واقع گرایانه می رسد.

به گفته دكتر گراف وزارت اقتصاد در سال 2010 نیز به بررسی و تحقیق مجدد در این زمینه پرداخت، اما چون روش ها متفاوتی در بررسی این مقوله وجود دارد و امكان مقایسه با آمار قبلی را غیرممكن می سازد، نسبت به اعلام آمار جدید اقدام نورزید. این بررسی نشان می دهد كه تعداد كارمندان مبتلا به استرس مـُزمـِن یا كسانی كه مدام استرس دارند در طی ده سال از 26 درصد به 35 درصد افزایش یافته است و برعكس آمار كسانی كه به هیچ وجه استرس ندارند از 17 درصد به 12 درصد تقلیل یافته است.

مقدار استرس در میان اشخاصی كه در كارشان با ضرب العجل سركار دارند و یا اشخاصی كه كارشان با سرعت بالایی باید انجام پذیرد دو برابر سایرین است(60 درصد)، درحالیكه این رقم در افراد بدون الزامات وقتی، 30 درصد است. همچنین اشخاصی كه خود را قربانی تبعیض های اجتماعی می بینند دو برابر دیگران دچار استرس و اضطراب هستند.

گزارش تحقیقاتی دیگری در این زمینه نشان می داد كه وجود استرس در كار در میان كارگران و كارمندان می تواند تا سالی 80 هزار فرانك به ازای هر نفر به شركت و مجموعه آسیب برساند.

**سوییس و تماشاگرنماها در ورزش

سایت خبری Local.ch در این زمینه نوشت كه مقامات سوییس امیدوارند با همكاری فدراسیون و باشگاههای فوتبال و هاكی بتوانند با اوباشان و تماشاگرنماها مقابله نمایند. خشونت ها و آشوب ها و بی نظمی در جریان مسابقات فوتبال و هاكی در سوییس افزایش یافته و دولت سوییس را مجبور نموده تا برای كنترل آن اقداماتی را به انجام رساند.

روزنامه 'نئو زوریخر زایتونگ' نوشته است كه مقررات جدید برای اقدامات تنبیهی شدیدتر علیه هواداران مشكل ساز باشگاهها با اكثریت آرای «كنفرانس مقامات پلیس و دادگستری كانتونها» موردپذیرش قرار گرفت و مقرر شده است متون مذكور برای تصویب نهائی به پارلمان سوییس ارائه شود.

هواداران تیم ها مواد آتش زا و سایر وسایل خطرناك را از طریق مخفی نمودن در زیر البسه به داخل استادیوم های ورزشی انتقال می دهند. در گذشته فقط افسران هم جنس می توانستند تماشاگران را مورد بازدید قرار دهند، اما در طرح جدید افسران پزشكی می توانند هواداران تیم ها را بصورت خصوصی مورد بازدید بدنی كامل قرار دهند.

تاگس انزیگر دیگر روزنامه آلمانی زبان نیز در این زمینه نوشت: در صورت تصویب این لایحه در مجلسین سوییس، تیم های ورزشی بایستی مجوزهای لازم را گرفته كه در آن شرایط لازم برای برگزاری بازی شامل فراهم كردن پرسنل امنیتی مناسب، ممنوعیت ورود مشروبات الكی به داخل اماكن ورزشی و بازرسی اجباری بدنی همه تماشاگران نیز درج شده است.

هدف این طرح اینست كه باشگاههای ورزشی با بازنگری در سیاست ها و اقدامات امنیتی خود باعث كاهش هزینه های پلیس گردند.

رئیس «كنفرانس مقامات پلیس و دادگستری كانتونها» اظهار داشت كه پلیس دیگر نمی توانند برای برگزاری هر بازی 900 نفر سرباز و نیروهای امنیتی اختصاص دهد.

روزنامه نئو زوریخر زایتونگ اضافه كرد: درصورتیكه باشگاهها از قوانین موجود تبعیت نكنند مجوز برگزاری بازی ها لغو می شود. البته این امر به عنوان آخرین راهكار همواره مدنظر قرار خواهد گرفت.

**از هر ده سوییسی، یك نفر در خارج زندگی می كند

براساس گزارش اداره فدرال آمار سوییس، تعداد سوییسی هائی كه در سال گذشته در خارج از سوییس زندگی می كرده اند بالغ بر 703640 نفر بوده است. بنابراین در سال گذشته بیش از 700 هزار سوییسی در خارج از كشور زندگی می كرده اند. تقریباً هیچ نقطه ای از جهان نیست كه اتباع سوییس در آنجا حضور نداشته باشند. از 70640 نفر مهاجر سوییسی در سال گذشته، 100 و 80 هزار نفر از آنها در فرانسه، 80 هزار نفر در آلمان و 120 نفر از آنها نیز در آمریكای شمالی و كانادا زندگی می كرده اند. البته این گزارش نشان می دهد كه هفت كشور در جهان هستند كه هیچ سوییسی در آنها زندگی نمی كند. البته این كشورها نیز در اصل جزایری هستند كه به گونه ای متعلق به فرانسه و یا كشورهای دیگر است.

**ازدواج های اجباری در سوییس

روزنامه آلمانی زبان Der Bund خبر داد كه مجلسین سوییس در نشست بهاره خود بسته ای از تدابیر مختلف علیه ازدواج های اجباری را مورد بحث و بررسی قرار می دهند و برای جلوگیری از این امر قرار است كه مجازات های جدیدی اعمال گردد. یعنی اگر والدینی دختر خود را مجبور كنند تا بر خلاف میلش با كسی ازدواج كند باید از آن پس انتظار مجازات جدی داشته باشند. البته امروز نیز اگر كسی در سوییس چنین كاری بكند می توان وی را تحت پیگرد قضائی قرار داد، ولی شورای فدرال اینك با قانون جدید می خواهد این موضوع را جداگانه و بطور ویژه مورد مجازات قرار دهد كه در این زمینه، 5 سال زندان و در موارد ملایم تر، جریمه نقدی مدنظر است.

البته یك نماینده حزب دمكرات مسیحی در مجلس بر این عقیده است كه این مجازات ها كافی نیست زیرا ازدواج های اجباری با فرهنگ و ارزش های سوییس كاملا مغایرت دارد.

وی تاكید می كند در مجلس پیشنهاد خواهد كرد كه والدینی كه دختر خود را مجبور به ازدواج اجباری نمایند باید از سوییس اخراج گردند.

**محدود نمودن مهاجرت خارجیان

روزنامه آلمانی زبان Berner Zeitung نوشت، نمایندگان حزب راستگرای مردم سوییس روز گذشته 136195 امضاء جمع آوری كرده برای محدود نمودن مهاجرت خارجیان به این كشور كه تحت عنوان «جلوگیری از مهاجرت توده ای» است را به شورای فدرال ارائه نمودند.

110 هزار از امضاهای مزبور در كانتونهای آلمانی زبان، 21550 فقره از آنها از كانتونهای فرانسه زبان و 4500 امضاء دیگر نیز از تنها كانتون ایتالیائی زبان جمع آوری شده بود. جمع آوری این تعداد امضا هفت ماه طول كشیده بود.

تونی برونر رئیس حزب مردم كه در مراسم عرضه امضاها به شورای فدرال در برن در روز گذشته حضور داشت. از این بابت بسیار خشنود بود و تاكید می كرد كه ما با این امر می توانیم بحث گسترده ای را درباره مهاجرت بی رویه خارجیان در كشور بوجود آوریم.

به اعتقاد وی، سوییس با امضا قرارداد رفت و آمد آزاد اتباع با اتحادیه اروپا، كنترل خود در زمینه مهاجرت خارجیان را از دست داده و اینك زمان آن فرارسیده كه این كنترل را مجددا بدست آورد.

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نیز در خبری به بالا بودن تعداد متقاضیان پناهندگی در سوییس پرداخت و نوشت تعداد متقاضیان پناهندگی از سوییس در اوائل سال 2012 به قدری بالا بوده كه در ده سال گذشته چنین نبوده است. براساس گزارش اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی سوییس، در ماه ژانویه گذشته تعداد 2653 نفر از این كشور درخواست پناهندگی كرده اند كه در مقایسه با مدت مشابه در سال 2011 تقریبا دو برابر افزایش داشته است.

فقط در ژانویه سال 2002 بوده كه تعداد بیشتری از ماه ژانویه سالجاری از سوییس درخواست پناهندگی كرده بودند. اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی سوییس ضمن انتشار این رقم تاكید كرده كه بالاترین تعداد متقاضیان پناهندگی در ماه ژؤانویه از سوییس را اتباع اریتره با 370 متقاضی تشكیل داده اند و اتباع صربستان نیز با 315 نفر و اتباع تونس با 270 متقاضی، به ترتیب در رده دوم و سوم پس از اریتره قرار دارند.

**افزایش نرخ بیكاری در سوییس

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نوشت، نرخ بیكاری در سوییس در ماه ژانویه سالجاری، 0.1 درصد افزایش یافت و به 3.4 درصد رسید. آنگونه كه دفتر اقتصاد سوییس(سكو) روز گذشته اعلام كرد، در آخر ماه ژانویه گذشته جمعا 134317 نفر در سوییس بیكار بوده اند. این دفتر علت این افزایش را بخاطر فصل زمستان عنوان كرده كه بطور معمول همیشه در این فصل بخاطر آنكه فعالیت ها در زمینه ساخت و ساز متوقف می شود، كارگران در این زمینه بعنون بیكار ثبت می شوند.

همچنین علت دیگر این امر هم افزایش بیكاری در بین جوانان بوده كه در ماه ژانویه بالغ بر 19417 نفر بوده اند كه سه درصد در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشته افزایش داشته است.

**بیش از 90 درصد ظرفیت زندان های سوییس پر است

روزنامه آلمانی زبان Neue Zurcher Zeitung خبر داد كه در سال 2011 بیش از 6 هزار نفر در سوییس در زندان ها بوده اند كه در مقایسه با سال قبل از آن كاهش اندكی را نشان می دهد. براساس گزارش اداره فدرال آمار سوییس در سال گذشته 6085 نفر در سوییس در زندانها بوده اند. این درحالیست كه این رقم از سال 1999 تا سال 2002 بالغ بر 5 هزار نفر بوده است. بنابراین در سال گذشته در سوییس میانگین زندانی برای هر 100 هزار نفر، 78 نفر بوده است. از سال 2004 تاكنون تعداد زندانیان در سوییس تقریبا ثابت مانده و ضمنا تعداد زنان زندانی در بین این تعداد زندانیان در سال گذشه 5.3 درصد و افراد نابالغ نیز 1.4 در صد بوده است.

71 درصد از زندانیان در سال گذشته در زندانهای سوییس را خارجیان تشكیل می داده اند. 113 زندان موجود در سوییس گنجایش 6700 زندانی دارند كه با براساس آمار فوق بنابراین زندانهای این كشور تا 91 درصد ظرفیت خود زندانی داشته اند.

**تبعیض علیه مسلمانان در سوییس

روزنامه آلمانی زبان Berner Zeitung نوشت، سازمان امنیت و همكاری اروپا(OSZE) به این نتیجه رسیده كه تبعیض و عدم تساهل علیه مسلمانان در سوییس از سال 2001 بخاطر پیامدهای تنش های بین المللی افزایش یافته است.

هیات این سازمان در نوامبر سال گذشته از سوییس دیدن كرده بود در گزارش خود آورده است كه در سوییس امروز بطور مثال، رفتار با مهاجرین از كشورهای بوسنی هرزه گووین و یا آلبانی براساس هویت قومی آنها نبوده بلكه بر پایه مذهب آنها استوار است. همچنین تاكید شده مسلمانانی كه در سوییس بیشتر مورد تبعیض قرار می گیرند اتباع منطقه بالكان و بویژه اتباع آلبانی هستند. ضمنا تصریح گردیده كه تبعیض ها علیه مسلمانان بیشتر در زمینه درخواست تابعیت و یا پیدا كردن كار است. سازمان های غیردولتی در سوییس به هیات سازمان امنیت و همكاری اروپا توضیح داده بودند كه بسیاری از كارفرمایان در سوییس كاركنان مسلمان خود را موردتبعیض قرار می دهند. این سازمان در گزارش خود درباره مسلمانان در سوییس به آنها توصیه كرده كه یك سازمان فراگیر و منسجمی را ایجاد نمایند تا بتوانند از حقوق خود در سوییس دفاع كنند.

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نیز در خبری با عنوان 'شورای اروپا نگران عدم تساهل و تسامع در سوییس است' افزود: شورای اروپا، سوییس را متهم به خارجی ستیزی غیرقابل قبول كرده است. این شورا خواهان آن شده كه سوییس با تبعیض ها در این كشور مبارزه كند. این موضوع را هیات شورای اروپا به سرپرستی كمیسر حقوق بشر این شورا كه به مدت چهار روز سرگرم دیدار از سوییس بوده اعلام كرده است. در بیانیه مطبوعاتی این هیات آمده است كه تلاش جدی لازم هستند تا در جامعه سوییس با گرایش های نژادپرستانه و خارجی ستیزی مبارزه شود.

كمیسر حقوق بشر شورای اروپا در بیانیه مزبور همچنین سیاستمداران در سوییس را نیز مورد خطاب مستقیم قرار داده و تاكید نموده سیاستمداران در سوییس باید نسبت به تبلیغات غیرقابل قبول خارجی ستیزی واكنش نشان دهد، زیرا نژادپرستی و عدم تساهل و تسامع در سوییس ابعاد ناآرام كننده ای بخود می گیرد.

**ركورد ورشكستگی شركت ها در سوئیس

روزنامه آلمانی زبان Neue Zurcher Zeitung نوشت در سال گذشته شركت های بیشتری در سوییس در مقایسه با سال قبل از آن اعلام ورشكستگی كرده اند. از اول ژانویه تا 31 دسامبر سال 2011، تعداد 6661 شركت در سوییس اعلام ورشكستگی كرده كه این یك ركورد جدید در این كشور محسوب می شود.

ورشكستگی شركت ها در سوییس در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن، 6.5 درصد افزایش داشته است. البته ورشكستگی ها خصوصا در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن تقریبا ثابت مانده و بالغ بر 5747 فقره بوده است.

**بیمه درمانی مهمترین نگرانی سوییسی ها

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung خبر داد كه براساس نظر سنجی كه ازسوی بنیاد مصرف كنندگان (KF) بعمل آمده، سوییسی ها در سال 2011 بیش از همه از افزایش قیمت بیمه های درمانی نگرانند. موضوع دیگری كه در سال گذشته بیشتر مردم سوییس را عصبانی كرد، سوءاستفاده از مشروبات الكلی و افزایش خشونت در بین جوانان بوده است. موضوع سوم عصبانیت سوییسی ها نیز روش تبلیغاتی مزاحم در زمینه كالاها بوده است. پس از آن هم معاملات مرموز از طریق اینترنت عصبانیت دیگر سوییسی ها را باعث شده است. همچنین در نتیجه این نظر سنجی آمده كه سوییسی ها در سال گذشته از بابت افزایش قیمت برق، انرژی و بلیط قطار هم ناراحت بوده اند. البته پرونوگرافی در اینترنت و دیگر رسانه های الكترونیكی هم یكی از نگرانی ها برای سوییسی بوده است.

**260 هزار كودك فقیر در سوییس

--------------------------------------

روزنامه آلمانی زبان Der Bund نوشت، در سوییس فقط آنهائی كه در خیابان می خوابند فقیر نیستند. براساس آمارهای مختلف، بین 700 تا 900 هزار نفر در سوییس پول كافی برای امراز معاش ندارند. این موضوع را سازمان امدادی كاریتاس اعلام كرده است. این امر بطور مثال شامل خانواده هائی با دو فرزند می شود كه ماهانه 4600 فرانك در ماه درآمد دارند. پس از كسر هزینه مسكن، بیمه درمانی و پول خورد و خوراك، دیگر چیزی برای اینگونه خانواده ها جهت تفریحات و غیره باقی نمی ماند.

سازمان كاریتاس در گزارش خود تاكید نموده كه موضوع نامناسب تر آن است كه تعداد كودكان فقیر در سالهای اخیر افزایش یافته و به 260 هزار كودك رسیده است. وضعیت در باره این كودكان به این خاطر نامناسب است كه آنها بخاطر فقر نمی توانند در مدرسه نیز موفق باشند و با كودكان دیگر رقابت نمایند و به همین دلیل نمی توانند از فقری كه دچار آن هستند بیرون بیایند و مشكل مضاعف آن است كه اینگونه كودكان در آینده در این خطر نیز قرار دارند كه دچار مشكلات روحی و روانی شوند و یا به اعتیاد روی آورند.

این سازمان تاكید نموده كه دولت این موضوع را نادیده می گیرد، زیرا فقر برای آن تابو به حساب می آید. به همین دلیل این سازمان به دولت توصیه نموده كه تدابیری در این زمینه اتخاذ نماید و تلاش كند كه اینگونه خانواده ها تحت پوشش كمك های اجتماعی قرار گیرند.

پژوهش**9130**9123





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: